Friday, December 16, 2011

Moshiach: Life or Death - Choose Life





The Mishna Sotah prophesizes that "the age before Moshiach will be chaotic to the point that the Vaad Chochomim ( Yeshivot) will turn to the Vaad Znus (Immorality)"

(HT Yeranen Yaakov)
[I translated the gist and essential points in between the Hebrew stanzas]

"חייבים להתחזק, יש גזירה חמורה בשמיים", כך אמר בימים האחרונים מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, למשגיח בישיבה חשובה בבני-ברק, שתהה לפשר הניסיונות איתם נאלצים בחורי הישיבות להתמודד.

(...obligated to strengthen against decree from Heaven)


‫בתחילת השבוע, נכנס אחד המשגיחים המפורסמים בבני-ברק למעונו של ראש הישיבה, ברחוב חזון איש 5, ובפיו שאלה. "בגמרא כתוב, 'ואת הצפוני ירחיק מעליכם' זה היצר הרע שטמון בלבו של כל אדם ואדם".

(...the Yeitzer Hara is called "Hidden One", buried in the hearts of man - we must distance from it)



"בעבר", המשיך המשגיח ואמר, "בחור שהיה רוצה לראות סרט ולחטוא, היה צריך לצאת מהישיבה, וללכת לקולנוע, או לחילופין כל דבר תועבה אחר, היה צריך ללכת למקום התועבה, ואנו כצוות הישיבה היה קל לבדוק אחר הבחורים הללו".

(...it used to be, that you had to go out of yeshiva to sin, checking for this behavior was easier)


"ואילו היום, בעידן הסמארטפונים, "הצפוני" - היצר הרע, צפון לא בלבם של הבחורים אלא נמצא ממש בכיס של כל אחד ואחד, והחטאים קרובים מתמיד. עשרות שנים אני משגיח, ואיני זוכר כזו רמה של קלות ונוחות של היצר הרע להשפיע על הבחורים, וידינו קצרה מלהושיע. מדוע כך הם הדברים?", תהה המשגיח.

(...today the hidden yetzer is even in their pockets! [smartphones]; how close is the sin now?! The world never saw this before)


ראש הישיבה, חשב קמעא והשיב כי "דרכם של גוססים הוא להתחזק בעת הפרפורי גסיסה יתר מדרכם ומכוחותיהם הרגילים. כך גם השטן, מרגיש ויודע שסופו קרוב, ולכן נלחם מעל ליכולתו לבצר את מעמדו, ולהשפיע. הדרך שלו נעשית קלה שבעתיים, באמצעות כל המכשירים הללו".

לאחר צאתו של המשגיח, תהה ‫אחד מבני הבית, בפני ראש הישיבה, האם כוונתו כי 'הסוף קרוב', הם בשל האיומים הנשמעים חדשות לבקרים מפי המנהיגים המטורפים באיראן.

(...the end must be near, the other side must know this, as it is clear in the nature of the war)


ראש הישיבה התמהמה בתשובתו, ובן הבית המשיך ואמר, "לכאורה אין לנו ממה לחשוש, כי הם יודעים שישראל חזקה, ומסוגלת להשיב להם כגמולם, לכן כל ההצהרות של המשוגעים שם, אין בהם כדי להפחיד אותנו".

הגראי"ל שטיינמן, דחה את הדברים הללו בתוקף ואמר: "המן הרשע בשעתו, איים להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים ביום אחד. מרדכי היהודי, שמע זאת ונחרד. כינס את כל היהודים לתפילה ואת הילדים ללימוד עשירית האיפה.

"בתקופת השואה", המשיך ראש הישיבה ואמר, "היטלר איים להשמיד את העם היהודי, וגם אז היו מי שחשבו לא להתייחס לדבריו מאחר וגם הם טענו כי מדובר במשוגע ומטורף, אך הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד כינס את תלמידיו והבהיר להם כי חייבים להתחזק מול האיומים. רבי אלחנן הביא בפני תלמידיו את הסיפור עם המן הרשע, ושאל לכאורה למה מרדכי פחד, גם אז היה אפשר לומר שמדובר במשוגע שמאיים ואין מה לפחד.

"אלא הסביר רבי אלחנן וסרמן הי"ד, שמרדכי הבין כי אם המן מאיים כך, אות הוא שישנה גזירה חמורה בשמים לכלות את העם היהודי, ויש סיכוי שהמן הוא זה שיבצע אותה, ולכן הוא פעל לבטלה. רבי אלחנן הוסיף ואמר לתלמידיו שכך גם אצלם, האיומים של היטלר מגיעים היות וישנה גזירה חמורה בשמים, ועל כולם להתחזק בכדי לבטלה. לעומת נס פורים שהיה בתקופת המן הרשע, בתקופת רבי אלחנן, זה היה מאוחר, והוא נספה יחד עם תלמידיו".

(...this can be compared to the Haman scenario of wiping out the Jews.[which Purim is the time and method the final redemption will come says the Gra / Haman's sons sought refuge in the yeshivas of Bnei Brak - their time may be now to strike the heart of the Jews])


לסיום, הוסיף ראש הישיבה ואמר: "עצם הדבר, שיש מי שמאיים עלינו, גם אם מדובר במטורף שמאיים, זהו סימן ברור מהשמיים, כי ישנה גזירה להשמיד את ישראל. חייבים להתחזק, בכדי לבטלה".

(...we must do our best to cancel the decree)




Seriously, has the World ever seen such tumah and znus more readily available than the Smartphone? It has become more of a pastime than baseball...and it alone has the power to kill yeshivos and Torah! 


It is this point that I repeat: 

The Mishna Sotah prophesizes that the age before Moshiach will be chaotic to the point that the Vaad Chochomim will turn to the Vaad Znus

if Moshiach isn't 5772, how will there be a 5773 and beyond?




0 comments :

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes |